Attitude Magazine stopt met Vlaamse en Nederlandse editie

11/12/2018 - 12:55
nieuws
Drie covers van Attitude met Max Columbie, Jaimie Deblieck en Kylie Minogue
Het doek valt over de Vlaamse en Nederlandse editie van het tijdschrift Attitude. Het oorspronkelijke gay lifestyle magazine werd in 1994 opgericht in het Verenigd Koninkrijk, en ontpopte zich daar snel tot het meest gelezen tijdschrift door Britse homomannen. Door dit gigantische succes op eigen bodem ging Attitude UK nieuwe horizonten opzoeken, en streek het magazine in Februari 2017 neer in Vlaanderen en Nederland.

De Amsterdamse uitgeverij Media MANsion gaf Attitude een Nederlandstalige make-over, en voor de Vlaamse editie kreeg het de hulp van de ZIZO-redactie. Zo werd iedere editie van Attitude NL  naast heel wat celebrity interviews eveneens  voorzien van een flinke dosis regionaal nieuws en cultuur. Ook de Mister Gay Belgium verkiezing kwam in verschillende Vlaamse edities uitgebreid aan bod.

Geen toekomst

Zowel de Vlaamse en Nederlandse editie van Attitude werd gratis verdeeld in verschillende distributiepunten, of kon via een abonnement thuis geleverd worden. "Helaas hebben we besloten om te stoppen met het uitgeven van de Nederlandstalige editie van Attitude in Nederland en België. We zijn enorm trots op de twaalf edities die we hebben uitgegeven, maar zien helaas geen toekomst voor de titel in Nederland en België”, verklaart hoofdredacteur Martijn Tulp. “Erg jammer, want we zijn nog steeds van mening dat een magazine als Attitude een goede aanvulling is op het huidige medialandschap”. 

Ben je abonnee?

Attitude Vlaanderen en Nederland is dus een kort leven beschoren, maar toch kan het magazine terugkijken op twaalf mooie edities. De Britse versie van Attitude blijft uiteraard voortbestaan, en zorgt ook in de toekomst nog maandelijks voor een stevige dosis aan internationaal gay nieuws en entertainment.  Huidige abonnees van Attitude Nederland en Vlaanderen zullen individueel worden gecontacteerd door Media MANsion, met verdere praktische info betreffende de stopzetting van het magazine.

Bron: 

Eigen verslaggeving



Hier niet op klikken aub