Message in a bottle: Coopers onder vuur door Bible Society video

17/03/2017 - 19:33
Beeld: pixabay.com
toog café
Brouwerij Coopers ligt onder vuur door een video die ze samen met de Bible Society heeft gemaakt. Hierin wordt gedebatteerd over het homohuwelijk. Met de campagne willen ze meer Australiërs bereiken met Gods woord.

Brouwerij Coopers heeft naar aanleiding van de 200ste verjaardag van de non-profitorganisatie Bible Society die de slogan “live light” heeft, een beperkte oplage Coopers Premium Light bier versierd met verschillende verzen van de Bijbel. Ze heeft ook een video uitgebracht waarin de liberale  Andrew Hastie en Tim Wilson debatteren over het homohuwelijk. In de luchtige clip, die aangekondigd wordt als de eerste in een reeks, gaan de twee politici akkoord dat ze niet voor het homohuwelijk zijn en dit terwijl ze gezellig een paar Coopers Premium Light biertjes drinken. Hastie, die zichzelf beschrijft als een bijbel lezende christen, wil enkel traditionele huwelijken in Australië. Aan het einde van de discussie brengt de moderator, Matt Andrews, een toost uit op de Bible Society, “keeping it light for 200 years”.
 
Verschillende bars reageerden op de video, en gaven aan dat ze Coopers' bier niet meer zullen verkopen in hun bar. Bijvoorbeeld ‘The Old Bar’ in Melbourne verkondigde op zijn facebookpagina dat zijn waarden te veel verschillen van die van Coopers, zodat het bier uit het aanbod geschrapt wordt.
 
Brouwerij Coopers reageerde dat ze zelf geen standpunt heeft ingenomen betreffende het homohuwelijk. Ze wilde enkel het debat openen. Toch vinden velen dat Coopers door het uitbrengen van de video zichzelf zeer openbaar op één lijn met de kerk heeft geschaard.
 
Na de vele negatieve reacties en slechte reclame werd de video door Coopers offline gehaald.

Bron: 

theguardian.com

Lees meer over: